fredag den 3. oktober 2008

Hvad skal resultatet være?

Jeg synes det var en rigtig god og sinpirerende dag i Odense. Ud over det fælles forløb, blev der også snakket meget rundt omkring i de få pauser der var. Jeg vil gerne referere lidt fra en sådan snak - ikke mindst efter den ene opgaves manglende resultater. Vi fandt ikke konkrete ting at linke til fra bestand eller nettet.

Vores diskussion var, hvor vi skulle ende? Hvad er resultatet. Skal det være et sjovt sted at være - eller skal vi ende med en liste over bøger? Kan vi skabe sammenhængen mellem et sjovt univers og det "resultat" de kan gå ud med. Kvit eller dobbelt sammenligningen, hvor man går dybt ned i et område og får noget viden. Hvordan er den sammenhæng med de "universer" vi opstillede. Hvornår og hvordan går links til bøger, film, musik, hjemmesider, så man ikke oplever et spring fra sjovt til - når nu skal vi lige have et pædagogisk spark til sidst?

Lidt svært at formulere, men jeg håber I forstår.

Jim.

2 kommentarer:

Lotte Lykke sagde ...

Jeg synes det er nogen spændende ting som der kom frem på dagen. meget anderledes og lidt vildere end man ellers ville have troet...

Iben sagde ...

Det var en herlig dag, men bestemt osse en dag, hvor vi måtte knokle. Både med ideer og med os selv. I min gruppe måtte vi starte forfra flere gange, da vi kom helt ud af en tangent, men sådan er processen jo osse givtig. Jeg glæder mig vildt til at komme videre.