torsdag den 28. maj 2009

Et godt navn...?

Kære alle,
hvad gør et navn godt? Da jeg var 7-8 år gammel ville jeg helst hedde Bo, Kim eller Klaus, sådan noget de andre hed og ikke noget jeg skulle gentage forklare: Ja jeg hedder altså Jannik, kan ikke gøre for det, ja mine forældre kan godt li´mig.....osv.

Nu skal det nye børnesite ikke hedde noget de andre hedder, det er jo umuligt, men det skal være noget der fænger, noget der taler til målgruppen.

Hvis vi kaster et blik ud i sproglandskabet i dag, hvem støder så vores blik (på)...Anders "Anden" Matthesen, Niran, Dolph, Drengene fra Angora.. og er er mange jeg slet ikke kender, men det gør mine to drenge på 10 og 12 år!

Kan I se hvem der mangler? Jørn Lund, jeres gamle dansklærer, Hendes Majestæt Dronningen og de bedste fra nyhedsværter fra DR og børnebibliotekaren.

Jeg vil mene at det navn sitet skal gå under, skal være sådan et som vi ellers ville sige til vores børn at de skal holde op med at sige.

Vh
Jannik (og det er jeg faktisk glad for at jeg hedder, tak mor)

2 kommentarer:

Jannik Mulvad sagde ...

Inden der kommer gang i den debat der handler om at drenge og piger tænder på forskellige ting (høhø) så kunne sitet have to navne et til drenge og et til piger, de to domæner skulle så lede over til det samme univers.....
bare en tanke

Hanne Guldhammer sagde ...

Hej Jannik - det er da ingenting...prøv at hedde Hanne i 80erne ;)
hvis navnet du fabulerer over er pissegratis.dk så synes jeg det er fedt, derfor et det nok ikke så godt til ungerne...hva med en gammeldaws konkurrence om det bedste navn? Forkortelser er jo in i sms-æraen....pg.dk? Glæder mig til at se hva det blir til!